Bring in Weight

— a critique on populism

Info & Concept
click on: local sites & artists names

Berlin,                      Dec. 2019
Maribor,                    Feb. 2020
München,                Aug. 2020
Zürich,                     Apr.  2022
participants


Curatorial Course
2021/2022
 


CV Harm Lux




Mark

Powersources

(Fribourg, 1999)




Christopher Büchel (Installation view)


(installation views)


Project space: FRI ART, Fribourg 1999 (CH)

Künstler*Innen/Artists: Christoph Büchel, Janet Cardiff, Bob Gramsma, Gerda Steiner/Jörg Lenzlinger, Markus Wetzel 

Kurator/Curator: Harm Lux


DE
Inspiration: Andrei Tarkowskis Film „Stalker“

Der Besuch der an der Stadtrand -völlig abgeschottete „Zone“, was ist da passiert, wer ist da eingedrungen, kamen sie von einem anderen Planeten, war es nur ein Meteorit?

Die Umsetzung: der Helikopter (mit Neugierigen) landete in einen völlig zerzausten Raum -mit einer kleinen Videoprojektion einer jungen frei tanzenden Frau/Mädchen- Zwei Hügel, Erde und Sandhügel, aber vor allem eine größere Waldlichtung (geformt durch Bäume) bestimmen den großen Raum, und oberhalb an der Decke (über der Lichtung) schwebt  )Videoprojektion)  ein  sich zur Erde bewegender Mensch.


EN
Inspiration: Andrei Tarkowski's film "Stalker

The visit to the "Zone" on the outskirts of the city, completely sealed off, what happened there, who invaded, did they come from another planet, was it just a meteorite?

The realization: the helicopter (with the curious person) landed in a completely disheveled space - with a small video projection of a young woman/girl dancing freely - two hills, mounds of earth and sand, but above all a forest clearing (formed by trees) define the large space, above the ceiling (above the clearing/ as video projection) hovers a person moving towards the earth.




Bob Gramsma (installation view)


Bob Gramsma (video installation detail)


(floor plan)