Bring in Weight

— a critique on populism

Info & Concept
click on: local sites & artists names

Berlin,                      Dec. 2019
Maribor,                    Feb. 2020
München,                Aug. 2020
Zürich,                     Apr.  2022
participants


Curatorial Course
2021/2022
 


CV Harm Lux




Mark

Lautloses Irren

(Berlin, 2003-2004)



(installation view)

(Sketch plan)


Project Space: Postbahnhof am Ostbahnhof, Berlin (Oktober 2003 - Februar 2004)

Titel/Title: Lautloses Irren*, Ways of Worldmaking, too (* silent wandering)

Künstler*innen/Artists: Emmanuelle Antille, Marc Bauer, Hans Op de Beeck, Harmen Brethouwer, Lonnie van Brummelen (Lonnie van Brummelen & Siebren de Haan), Christoph Büchel, CineNomad, David Claerbout, collectif_fact, Diller & Scofidio, JODI, Marije Langelaar, Euan Macdonald, Aernout Mik, Nicolas Moulin, Shahryar Nashat, Yves Netzhammer, Catrin Otto, Hirsch Perlman, Pipilotti Rist, Mathilde Rosier, Nada Sebestyén, Gregg Smith, William Speakman, Tony Tasset, Clemens von Wedemeyer, Susanne Weirich

Kurator: Harm Lux
 

DE
Eine digital-video geprägte offene Landschaft (Inszenierung), - wo die Werke (in Dialog) zwischen privat-, wirtschaftliche und politische Statements pendeln, wirft die Frage auf: … wie sieht die Welt aus, wie verbinden wir uns in einer digital-technologischen Neuzeit? …  um hier mit den meist unterschiedlichen -viele ironische -künstlerischen Sichtweisen auf zu reagieren. (Aufbau: siehe Zeichnung und Fotos). Entgegengesetzt zum Projektanfang (2300 qm) wandten wir uns in die die letzte 600 qm Ausstellungsraum die Qualitäten von Stille-, Konzentration, lese das Sinnlich und dem Spirituellen zu (siehe Fotos), dies als eine mehr wesentlichen Beitrag, lese: Zukunftsoption (… unter vielen).





(installation views)


EN
Title: Lautloses Irren*, Ways of Worldmaking, too (* silent wandering)

A digital-video shaped open landscape (set), - where works oscillate (in dialogue) between private-, economic- and political statements, raises the question: ... what does the world look like, how do we connect in a digital-technological modern age? ... in order to react to this with the mostly different – often playful ironic – artistic viewpoints. (Installation:  see drawing and pictures). Contrary to the beginning of the project (2300 sqm), we turned to the last 600 sqm exhibition space to the qualities of silence, concentration, the sensual and the spiritual (see pictures), this as a more essential contribution, read: Future Option ( ... among others).





(installation views)


(catalogue)



PRESSE (Auswahl):